Викладачам

Онлайн-сервіси  ВИКЛАДАЧАМ на допомогу у дистанційному навчанні студентів

Згідно з Положенням про дистанційне навчання, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.13 №466, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 квітня 2013 року за №703/23235, дистанційне навчання реалізовується шляхом:

  • Застосування дистанційної форми як окремої форми навчання;
  • Використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання в різних формах.

         На підставі пункту 4.2 Положення під час карантину заклади освіти можуть організувати освітній процес з використанням технологій дистанційного навчанняПри цьому відсутня необхідність переведення учнів (вихованців) на дистанційну форму здобуття освіти.

_____________________________

Дистанційне навчання – це сукупність технологій, що забезпечують доставку студентам основного обсягу навчального матеріалу, інтерактивна взаємодія студентів і викладачів у процесі навчання, надання студентам можливості самостійної роботи з навчальними матеріалами, а також у процесі навчання.

Дистанційне навчання відкриває студентам доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищує ефективність самостійної роботи, дає зовсім нові можливості для творчості, знаходження і закріплення різних професійних навичок, а викладачам дозволяє реалізовувати принципово нові форми і методи навчання із застосуванням концептуального і математичного моделювання явищ і процесів.

При дистанційному навчанні можуть використовуватися різноманітні методи надання навчальної інформації:

  • Соціальна мережа Facebook – створюється окрема група (коло, спільнота), на якій учитель розміщує завдання та посилання на навчальні матеріали;
  • Блоги педагогічних працівників – це вебсайт, який складається із записів, завдань та посилання на навчальні матеріали. Ці записи називаються «постами» (від слова «пост» — посилання),  які відображаються у зворотному хронологічному порядку. Посилання (пост) зазвичай викладають на веб-сторінці, щоб отримувати зворотній зв*язок коментарів  для підвищення інтерактивності підписантів блогу.
  • Електронне листування – надсилання листів (у визначений час), що містять матеріали (тексти матеріалів, презентації, посилання на відео тощо), завдання до них та терміни їх виконання.
  • Відеоуроки з використанням YouTube-каналу –  відео записи уроків відповідно до  програм навчання.

Програми для перевірки знань (тестування):

Хмарнісервіси.  Створення тестів за допомогою GoogleForms.

У навчальних закладах освіти пропонується проведення онлайн-уроків /занять за допомогою онлайн-сервісів. Йдеться про алгоритми комунікацій вчителів та учнів/студентів на період дистанційного навчання, а також набір сервісів і специфіку їх використання для вчителів/викладачів.

Зверніть увагу на наступні онлайн-сервіси: GoogleClassroom, Zoom, Classtime, Viber, Skype та інші.

GoogleClassroom безкоштовний веб-сервіс створений Google для освітніх закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом.

 Основна мета сервісу прискорити процес поширення файлів між вчителем і учнем.

Викладач/учитель може відстежувати прогрес кожного учня, а після оцінки його роботи, вчитель може повернути її разом з коментарями.

У «GoogleClassroom» можна додати до 250 людей, серед яких учні, батьки, а також інші вчителі.

Zoom забезпечує проведення необмеженої кількості конференцій, зустрічей і вебінарів. 

Переваги: Якість відео та аудіо: трансляція відео з роздільною здатністю 720p.
Демонстрація екрану: будь-який учасник може поділитися трансляцією свого екрану. Адміністратор (ведучий) має змогу вибрати декілька учасників для одночасного показу екранів; доступна можливість коментування.
Запис: після зустрічі відео доступне у форматі MP4, аудіо у форматі M4A, також зберігаються текстові повідомлення (чат). Записи можна зберігати як на свій комп’ютер, так і у хмарне сховище Zoom.
Мобільні пристрої: можливість планувати і починати події, надавати доступ до заходу, а також транслювати робочий стіл на мобільних пристроях.
Великі події: можливість збільшення кількості учасників до 500.
Хмарне сховище: можливість зберігати відео у хмарі.

Classtime – це онлайн-сервіс для миттєвих тестів, які можна проводити як під час уроку, так і давати на домашнє завдання.

Перейшовши у вкладку, ви потрапляєте в робочий кабінет, який спочатку буде порожнім. Натиснувши кнопку «+» у правому верхньому куті, ви можете, додати віртуальний клас. Заповнивши назву групи ви одразу ж отримуєте можливість додавати до неї учнів шляхом надсилання згенерованого програмою коду або посилання (на електронну пошту).

Viber  — Додаток для смартфонів, що працює на платформах Android, BlackBerry OS,  iOS,  Symbian,  WindowsPhone, Bada і комп’ютерів з операційною системою Windows,  OS X або Linux.

Інтегрується з адресною книгою та авторизується за номером телефону. Дозволяє здійснювати безкоштовні дзвінки (оплата тільки за рахунок інтернет-трафіку) високої якості між смартфонами з встановленим вайбером, а також передавати текстові повідомлення, зображення, відео та аудіо-повідомлення.

Skype – це безкоштовна для завантаження та проста у використанні програма, яка дає змогу спілкуватися користувачам з усього світу. Мільйони компаній і окремих користувачів за допомогою Skype безкоштовно здійснюють відео- і голосові виклики, проводять конференції, надсилають миттєві повідомлення та обмінюються файлами з іншими користувачами Skype.

Міністерство цифрової трансформації України запустило освітній серіал:

 «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів» (натисніть CTRL та клацніть на посилання)

Корисні матеріали:

1.   До вашої уваги покрокова інструкція зі створення віртуального курсу дисциплін за допомогою платформи Google Classroom. 

2. Дистанційне навчання: інструменти, ресурси і поради https://osvitanova.com.ua/posts/3526-dystantsiine-navchannia-instrumenty-resursy-i-porady

3. Платформа Zoom для організації дистанційного навчання  https://www.youtube.com/watch?v=Sg4lZrifAxI 

4.   Нова Українська школа (НУШ). Як технічно організувати дистанційне навчання – покрокова інструкція

https://nus.org.ua/articles/yak-tehnichno-organizuvaty-dystantsijne-navchannya-pokrokova-instruktsiya/

Всім успіхів!

Психологія у протидії пандемії COVID-19

Під час карантину,  який втрутився в наше життя зовсім несподівано виявилося, що суспільство в загалі, а не тільки в Україні не готове до тривалого життя з обмеженням в активному русі та спілкуванні.

Майже 60 днів «сидіння» вдома  показали, що населення психологічно та фізіологічно відчувало дискомфорт від таких подій. В багатьох людей підвищилась тривожність, роздратування, агресія, які заважають емоційно комунікувати в сімейному та навколишньому просторі. На жаль, підвищилась статистика домашнього насильства та розлучень.

Виникла життєва необхідність у грунтовній психо-педагогічній підтримці та допомозі  дітям і дорослим в умовах соціально-економічних змін, динамічної перебудови звичного способу й ритму життя і зростання тотальної нестабільності.

Тому задля збереження та зміцнення психологічного здоров`я  та  сімейних чи особистих стосунків  зацікавленим громадянам  (медпрацівникам, соцпрацівникам, батькам, педагогам, волонтерам та інш.) і студентам представляємо  інтернет-посібник:

«ПСИХОЛОГІЯ І ПЕДАГОГІКА У ПРОТИДІЇ ПАНДЕМІЇ COVID-19»

психологія і педагогіка у протидії пандемії covid-19 (скачать .pdf)

ipood.com.ua

Цей посібник є результатом спільної праці практиків психологів, педагогів та освітян. Зміст інтернет-посібника спрямований на збереження психологічної стабільності українського суспільства в умовах глобальної дестабілізації соціально-економічної реальності, спричиненою пандемією COVID-19.

Рекомендуємо ознайомитись.

З повагою Психологічна служба КЗ «Бахмутський медичний коледж»