Онлайн-сервіси ВИКЛАДАЧАМ на допомогу у дистанційному навчанні студентів
Згідно з Положенням про дистанційне навчання, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.13 №466, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 квітня 2013 року за №703/23235, дистанційне навчання реалізовується шляхом:
- Застосування дистанційної форми як окремої форми навчання;
- Використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання в різних формах.
На підставі пункту 4.2 Положення під час карантину заклади освіти можуть організувати освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання. При цьому відсутня необхідність переведення учнів (вихованців) на дистанційну форму здобуття освіти.
_____________________________
Дистанційне навчання – це сукупність технологій, що забезпечують доставку студентам основного обсягу навчального матеріалу, інтерактивна взаємодія студентів і викладачів у процесі навчання, надання студентам можливості самостійної роботи з навчальними матеріалами, а також у процесі навчання.
Дистанційне навчання відкриває студентам доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищує ефективність самостійної роботи, дає зовсім нові можливості для творчості, знаходження і закріплення різних професійних навичок, а викладачам дозволяє реалізовувати принципово нові форми і методи навчання із застосуванням концептуального і математичного моделювання явищ і процесів.
При дистанційному навчанні можуть використовуватися різноманітні методи надання навчальної інформації:
- Соціальна мережа Facebook – створюється окрема група (коло, спільнота), на якій учитель розміщує завдання та посилання на навчальні матеріали;
- Блоги педагогічних працівників – це вебсайт, який складається із записів, завдань та посилання на навчальні матеріали. Ці записи називаються «постами» (від слова «пост» — посилання), які відображаються у зворотному хронологічному порядку. Посилання (пост) зазвичай викладають на веб-сторінці, щоб отримувати зворотній зв*язок коментарів для підвищення інтерактивності підписантів блогу.
- Електронне листування – надсилання листів (у визначений час), що містять матеріали (тексти матеріалів, презентації, посилання на відео тощо), завдання до них та терміни їх виконання.
- Відеоуроки з використанням YouTube-каналу – відео записи уроків відповідно до програм навчання.
Програми для перевірки знань (тестування):
- студія онлайн-освіти для школярів – https://www.ed-era.com/;
- гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО – https://ilearn.org.ua/;
- безкоштовна підготовка до ЗНО – https://besmart.study/;
- онлайн-курси для школярів – https://prometheus.org.ua/.
Хмарнісервіси. Створення тестів за допомогою GoogleForms.
У навчальних закладах освіти пропонується проведення онлайн-уроків /занять за допомогою онлайн-сервісів. Йдеться про алгоритми комунікацій вчителів та учнів/студентів на період дистанційного навчання, а також набір сервісів і специфіку їх використання для вчителів/викладачів.
Зверніть увагу на наступні онлайн-сервіси: GoogleClassroom, Zoom, Classtime, Viber, Skype та інші.
GoogleClassroom — безкоштовний веб-сервіс створений Google для освітніх закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом.
Основна мета сервісу прискорити процес поширення файлів між вчителем і учнем.
Викладач/учитель може відстежувати прогрес кожного учня, а після оцінки його роботи, вчитель може повернути її разом з коментарями.
У «GoogleClassroom» можна додати до 250 людей, серед яких учні, батьки, а також інші вчителі.
Zoom забезпечує проведення необмеженої кількості конференцій, зустрічей і вебінарів.
Переваги: Якість відео та аудіо: трансляція відео з роздільною здатністю 720p.
Демонстрація екрану: будь-який учасник може поділитися трансляцією свого екрану. Адміністратор (ведучий) має змогу вибрати декілька учасників для одночасного показу екранів; доступна можливість коментування.
Запис: після зустрічі відео доступне у форматі MP4, аудіо у форматі M4A, також зберігаються текстові повідомлення (чат). Записи можна зберігати як на свій комп’ютер, так і у хмарне сховище Zoom.
Мобільні пристрої: можливість планувати і починати події, надавати доступ до заходу, а також транслювати робочий стіл на мобільних пристроях.
Великі події: можливість збільшення кількості учасників до 500.
Хмарне сховище: можливість зберігати відео у хмарі.
Classtime – це онлайн-сервіс для миттєвих тестів, які можна проводити як під час уроку, так і давати на домашнє завдання.
Перейшовши у вкладку, ви потрапляєте в робочий кабінет, який спочатку буде порожнім. Натиснувши кнопку «+» у правому верхньому куті, ви можете, додати віртуальний клас. Заповнивши назву групи ви одразу ж отримуєте можливість додавати до неї учнів шляхом надсилання згенерованого програмою коду або посилання (на електронну пошту).
Viber — Додаток для смартфонів, що працює на платформах Android, BlackBerry OS, iOS, Symbian, WindowsPhone, Bada і комп’ютерів з операційною системою Windows, OS X або Linux.
Інтегрується з адресною книгою та авторизується за номером телефону. Дозволяє здійснювати безкоштовні дзвінки (оплата тільки за рахунок інтернет-трафіку) високої якості між смартфонами з встановленим вайбером, а також передавати текстові повідомлення, зображення, відео та аудіо-повідомлення.
Skype – це безкоштовна для завантаження та проста у використанні програма, яка дає змогу спілкуватися користувачам з усього світу. Мільйони компаній і окремих користувачів за допомогою Skype безкоштовно здійснюють відео- і голосові виклики, проводять конференції, надсилають миттєві повідомлення та обмінюються файлами з іншими користувачами Skype.
Міністерство цифрової трансформації України запустило освітній серіал:
«Карантин: онлайн-сервіси для вчителів» (натисніть CTRL та клацніть на посилання)
Корисні матеріали:
1. До вашої уваги покрокова інструкція зі створення віртуального курсу дисциплін за допомогою платформи Google Classroom.
2. Дистанційне навчання: інструменти, ресурси і поради https://osvitanova.com.ua/posts/3526-dystantsiine-navchannia-instrumenty-resursy-i-porady
3. Платформа Zoom для організації дистанційного навчання https://www.youtube.com/watch?v=Sg4lZrifAxI
4. Нова Українська школа (НУШ). Як технічно організувати дистанційне навчання – покрокова інструкція
Всім успіхів!
Психологія у протидії пандемії COVID-19
Під час карантину, який втрутився в наше життя зовсім несподівано виявилося, що суспільство в загалі, а не тільки в Україні не готове до тривалого життя з обмеженням в активному русі та спілкуванні.
Майже 60 днів «сидіння» вдома показали, що населення психологічно та фізіологічно відчувало дискомфорт від таких подій. В багатьох людей підвищилась тривожність, роздратування, агресія, які заважають емоційно комунікувати в сімейному та навколишньому просторі. На жаль, підвищилась статистика домашнього насильства та розлучень.
Виникла життєва необхідність у грунтовній психо-педагогічній підтримці та допомозі дітям і дорослим в умовах соціально-економічних змін, динамічної перебудови звичного способу й ритму життя і зростання тотальної нестабільності.
Тому задля збереження та зміцнення психологічного здоров`я та сімейних чи особистих стосунків зацікавленим громадянам (медпрацівникам, соцпрацівникам, батькам, педагогам, волонтерам та інш.) і студентам представляємо інтернет-посібник:
«ПСИХОЛОГІЯ І ПЕДАГОГІКА У ПРОТИДІЇ ПАНДЕМІЇ COVID-19»
психологія і педагогіка у протидії пандемії covid-19 (скачать .pdf)
Цей посібник є результатом спільної праці практиків психологів, педагогів та освітян. Зміст інтернет-посібника спрямований на збереження психологічної стабільності українського суспільства в умовах глобальної дестабілізації соціально-економічної реальності, спричиненою пандемією COVID-19.
Рекомендуємо ознайомитись.
З повагою Психологічна служба КЗ «Бахмутський медичний коледж»